Jak jagody probiotyczne sprawiają, że dieta jest idealna dla układu odpornościowego

Probiotyki, znane również jako Probioceaceae, to rodzina organizmów jednokomórkowych zwykle występujących w środowisku. Probiotyki są zwykle spożywane poprzez wzmacnianie lub przywracanie normalnej flory bakteryjnej w jelicie, zwykle poprzez przyspieszanie wzrostu zarówno pożytecznych, jak i probiotycznych mikroorganizmów. Generalnie uważa się, że probiotyki są ogólnie bezpieczne dla większości ludzi, chociaż może wystąpić okazjonalne wyzwolenie genów oporności na antybiotyki w wyniku nadużywania i narażenia. Główną przyczyną nadużywania probiotyków jest wzrost gatunku Clostridium, który wytwarza zarówno toksyny, jak i mykotoksyny. Toksyny te są powiązane z wytwarzaniem stanów opornych na antybiotyki, takich jak zespół jelita drażliwego (IBS) i wrzodziejące zapalenie okrężnicy.

Probiotyki mogą być również stosowane w leczeniu schorzeń. Badanie przeprowadzone przez University of Wisconsin sugeruje, że stosowanie probiotyku może złagodzić wpływ przewlekłej choroby wątroby na pacjentów z HIV. Przewlekła choroba wątroby jest stanem immunologicznym, który jest wynikiem osłabienia układu odpornościowego wywołanego alkoholowym zapaleniem wątroby lub zapaleniem wątroby typu C. Stwierdzono, że pacjenci z HIV, którym przepisuje się leki hamujące ich układ odpornościowy, są bardziej narażeni na rozwój enteropatii wywołanej probiotykami. Chociaż badanie to ma charakter wstępny, wskazuje, że probiotyk może zmniejszać wpływ chorób wątroby na pacjentów z HIV. To kolejny przykład tego, jak probiotyki mogą przekraczać barierę krew-mózg i wpływać na mózg.

Stosowanie probiotyków może być również korzystne dla ogólnego stanu zdrowia naszego organizmu. Kiedy bierzemy probiotyk, pożyteczne drobnoustroje w organizmie są w stanie zwiększyć liczbę pożytecznych bakterii, które normalnie mamy w naszym przewodzie pokarmowym. Dzieje się tak, ponieważ liczba tych szkodliwych jest wyczerpana w naszym przewodzie pokarmowym. Te pożyteczne drobnoustroje mogą również podtrzymywać wzrost innych pomocnych bakterii i probiotyków w organizmie.

Istnieją pewne szczepy probiotyczne, które są związane z określonymi chorobami. Na przykład niektóre szczepy są dobre dla osób z nietolerancją laktozy, a inne dla osób z alergiami pokarmowymi. Jednak nie ma znaczących badań sugerujących, że wszystkie szczepy probiotyczne są bezpieczne dla wszystkich postaci chorób człowieka.

Suplementy probiotyczne są zwykle przyjmowane w postaci kapsułek. Istnieją jednak płyny, które zawierają również substancje probiotyczne, takie jak żelatyna. Płynne suplementy probiotyczne można znaleźć w sklepach ze zdrową żywnością i supermarketach. Płyny te mają tylko niewielką część składników aktywnych. Przed zakupem suplementu probiotycznego należy przeczytać etykietę i skonsultować się z lekarzem, ponieważ nie wszystkie suplementy probiotyczne zawierają taką samą ilość pożytecznych bakterii.

Większość produktów probiotycznych dostępnych na rynku zawiera Lactobacillus acidophilus. Jest to właściwie najpowszechniejszy szczep występujący w organizmie, który jest w stanie dostarczyć organizmowi pożytecznego drobnoustroju zwanego Lactobacillus Acidophilus. Suplementy probiotyczne zazwyczaj składają się z różnych szczepów Lactobacillus acidophilus, więc musisz wybrać taki, który zawiera ten, który najbardziej Ci odpowiada. W ten sposób będziesz w stanie uzyskać odpowiednią ilość bakterii w organizmie. Jednak niektóre z tych produktów nie zawierają Lactobacillus acidophilus i dlatego są nieskuteczne.

Jedną z najpopularniejszych bakterii probiotycznych http://konopny-sklep.pl/narine, które można znaleźć w suplementach probiotycznych jest Lactobacillus casei. Bakterie te są korzystne dla trawienia pożywienia, a także dla układu odpornościowego. Czasami są używane do gotowania, takie jak jogurt i kefir. Niektórzy ludzie lubią używać jogurtu Lactobacillus Acidophilus lub kefiru do porannych płatków śniadaniowych ze względu na korzyści, jakie zapewnia.

Inne drobnoustroje to również wspaniałe bakterie, które pomagają zachować zdrowie organizmu. Są one również obecne w produktach probiotycznych, takich jak jogurt i kefir. Wprowadzenie do organizmu odpowiednich rodzajów drobnoustrojów pomaga wzmocnić układ odpornościowy organizmu, a także utrzymuje go w czystości. Drobnoustroje probiotyczne nie mogą powstawać w organizmie i muszą być wprowadzane poprzez dietę. Najlepiej skonsultować się z lekarzem przed wprowadzeniem do diety jakichkolwiek probiotyków w odpowiednich ilościach.